Utställningen

Kamratföreningen driver utställningen ”Norrköping minns F13” med stöd av Norrköpings Kommun, och där man som besökare kan få en bild av hur det var att arbeta på, eller göra värnplikten på F 13.

För mer information om utställningen besök utställningens hemsida.

2013

Började tankarna om utställningen  ”Norrköping minns Bråvalla Flygflottilj F 13”. Senare ändrades devisen till ”Norrköping minns F 13”.

2014

Bildutställning på stadsmuseum och här tog vårt arbete fart med vår utställning. Fick klart med en JA 37 Viggen, men fortfarande ingen hangar som var villkoret för övertagandet av flygplanet.

2015

Nu har vi äntligen fått vår hangar och vår JA 37 flyttas över till F 13 och hangaren invigs i samband med  30 årsfirandet av vår förening.

Arbetet med vår utställning, hangar 81 och flygplan fortgår.

2017

Landshövdingen inviger vår utställning och vi kan öppna för besök, bokade och för allmänheten.