Flygsimulator 97

Flygsimulator F 13 Kamratförening

Välkommen att prova vår Flygsimulator (SUL) som finns i vår lokal på Bråvalla. Vi har ett par kunniga instruktörer som visar och instruerar i såväl flygteori som grundläggande och avancerade flygövningar.
Grundläggande flygövningar innefattar bl. a. flygning rakt fram, svängar, stigning och plané (Höjdminskning) samt start och landning.
Avancerade övningar innefattar bl.a. avancerad flygning, roteflygning samt instrumentflygning.
Vi rekommenderar att du bokar 2 timmar första gången. Vi har nio åskådarplatser där man, även om man inte flyger, kan lära sig mycket för kommande, egna flygningar.
Priset är 300:-/tim.

Vi kan även erbjuda viss hjälp för flygrädda.

Ange vid bokning:

• Namn
  • Mailadress
  • Mobilnr
  • Ev tidigare flygerfarenhet (Ev flygrädsla)
  • Ev önskemål
  • Behov av vägbeskrivning
  • Antal besökare (Max 10)
  • Räkna ihop hur många deltagare ni blir och hur många som vill flyga
  • Kontakta sedan bokningsansvarig på flygsimulator@f13.kamratforening.se Vi kommer då att fråga efter era förkunskaper för att instruktören ska kunna förbereda passet på bästa sätt.
  • Passet kan med fördel betalas på plats med Swish.
  • Aktuellt bokningsläge för simulatorn ser du på denna sida.

Mycket välkommen till en unik upplevelse!

Genomgång inför simulatorflygning
Simulatorrummet med åskådarsäten (från MD-80)
Alla flyger vår simulator med stor behållning
Instruktör med elev