Utställningen Norrköping minns F 13 är nu öppen för bokade besök! Missa inte att chansen att vara en av de första som besöker vår unika utställning!

Besöksdagar den 2-3/9! Passa på att se vår utställning i samband med evenemanget Campingklassiker. I deras entréavgift ingår ett besök hos oss. Mer info här.

SAAB JA37 Viggen

Vad finns att se?

Vi förfogar över både en hangar (flygplansgarage) och en divisionsbyggnad. Här finner man mängder av intressanta föremål och bilder från F 13 som presenteras på ett informativt sätt. Dessutom samarbetar vi med Sörby Herrgård och den imponerande J 35 Drakensimulator som finns på området. Allt detta sammantaget kommer att ge dig som besökare ett mycket minnesvärt och givande besök.

Besöksinformation

Just nu kan vi endast ta emot bokade grupper, men för att öka valmöjligheterna erbjuder vi fyra olika nivåer för besöken. Välj själv vad som passar just er. Har ni funderingar om vad som ingår så tveka inte att kontakta oss. Kontaktuppgifter hittar du längst ner på denna sida.

• Gymnasieklasser i Norrköpings kommun inbjudes att kostnadsfritt besöka utställningen. Vi erbjuder er besöksnivå 2. Boka ert besök längst ner på denna sida.
  • Ideella föreningar har 50% rabatt på nedanstående priser. Vid bokning ska det styrkas att föreningen är ideell.
  • Besök oss i samband med evenemanget Campingklassiker den 2-3/9. I deras entréavgift ingår ett besök hos oss. Mer info här.

Besöksnivå 1

En timmes rundvandring i flygplanshangaren och divisionsbyggnaden. Våra värdar svarar på enklare frågor om F 13 och de föremål som visas.

Grupp upp till 15 personer: 2 000 kr

Grupp upp till 45 personer: 2 500 kr

Max antal besökare: 45 st. Totaltid för besöket: 1 timme.

Besöksnivå 2

En timmes guidad rundvandring i flygplanshangaren samt i divisionsbyggnaden. Dessutom ingår en timmes fördjupad kunskap om F 13 och dess historia inne i vår ordersal. Besöket leds av en av våra duktiga guider.

Grupp upp till 15 personer: 3 000 kr

Grupp upp till 45 personer: 3 500 kr

Max antal besökare: 45 st. Totaltid för besöket: 2 timmar. Önskas kaffe/läsk/sodavatten med kaka tillkommer 25 kr per person.

Besöksnivå 3

En timmes guidad rundvandring i flygplanshangaren samt i divisionsbyggnaden. Dessutom ingår en till två timmars fördjupad kunskap om samt F 13 och dess historia eller andra ämnesområden (teman) som berörts av F 13 i vår ordersal.

Här har ni som kund även möjlighet att önska vad ni vill att fördjupningen ska handla om, samt om ni vill justera längden på respektive besöksstation.

I denna nivå ingår förtäring i form av kaffe/läsk och kaka till samtliga deltagare.

Grupp upp till 15 personer: 4 000 kr

Grupp upp till 45 personer: 4 500 kr

Max antal besökare: 45 st. Totaltid för besöket: 3 timmar.

Besöksnivå 4

I toppnivån ingår en timmes guidad rundvandring i flygplanshangaren samt i divisionsbyggnaden. Dessutom ingår en till två timmars fördjupad kunskap om F 13 och dess historia eller andra ämnesområden (teman) som berörts av F 13 i vår ordersal. Den fördjupade kunskapen består även i att gruppen utbildas i J 35-simulatorn inför kommande flygning.

Ni som kund har stor möjlighet att påverka vad ni vill att fördjupningen ska handla om, samt om ni vill justera längden på respektive besöksstation.

Genomgång och flygning J 35 Draken i simulatorn för hela eller delar av gruppen.

I denna nivå ingår förtäring i form av kaffe/läsk och stadig smörgås till samtliga deltagare.

Grupp upp till 15 personer: 5 500 kr

Grupp upp till 45 personer: 6 000 kr

Max antal besökare: 45 st. Totaltid för besöket: 4-5 timmar.

OBS! Detta typ av besök är av praktiska skäl endast tillgängligt på kvällar/helger.

För att besöket ska bli så givande som möjligt rekommenderar vi att gruppen inte är större än 25 personer varav max 10 stycken flyger.

Möte med strategisk rysk överljudsbombare, Tupolev TU-22M sedd från simulatorn

Mycket välkomna mer er bokning! Boka här.

Mejl: bokning@f13.kamratforening.se

Telefon 0733-280420 (vardagar mellan 9-15)

OBS! Vi kan av olika skäl inte erbjuda förtäring i våra egna lokaler. För detta hänvisar vi till närliggande Sörby Herrgård där ni kan boka er mat och dryck till bra priser. Kontaktuppgifter finner ni här.