Utställningen Norrköping minns F 13 är nu öppen för bokade besök! Missa inte att chansen att vara en av de första som besöker vår unika utställning!

SAAB JA37 Viggen

Vad finns att se?

Vi förfogar över både en hangar (flygplansgarage) och en divisionsbyggnad. Här finner man mängder av intressanta föremål och bilder från F 13 som presenteras på ett informativt sätt. Dessutom samarbetar vi med Sörby Herrgård och den imponerande J 35 Drakensimulator som finns på området. Allt detta sammantaget kommer att ge dig som besökare ett mycket minnesvärt och givande besök. Just nu arbetar vi med att göra utställningen ännu mera intressant. Efterhand kommer vi att presentera fördjupningar inom ett par av flottiljens verksamhetsområden.

Besöksinformation

Just nu kan vi endast ta emot bokade grupper.

• Skolklasser i Norrköpings kommun inbjudes att kostnadsfritt besöka utställningen. Boka ert besök längst ner på denna sida.

I ert besök ingår

Ca 15 minuters introduktion om F 13 i vår ordersal, därefter ca en timmes rundvandring i utställningen. Total tidsåtgång ca 1,5 timme.

Besök i Kamratföreningens utställning kostar 80 kr/person. Minsta avgift 500 kr per besökstillfälle.

Tillval

En av föreningens guider lotsar Er genom utställningen och gör en fördjupning i F 13:s spännande historia. Pris för guide: 500 kr/besök
Kaffe/läsk/vatten med kaka: 40 kr/person

Vid vissa tillfällen finns det möjlighet att kombinera besöket med flygning i J 35 Draken simulator. Meddela oss om ni önskar besöka simulatorn. Det tillkommer en avgift för detta besök.

Mycket välkomna mer er bokning! Boka här.

Mejl: bokning@f13.kamratforening.se

Telefon 0733-280420 (vardagar mellan 9-15)

OBS! Vi kan av olika skäl inte erbjuda förtäring av lagad mat i våra egna lokaler. För detta hänvisar vi till närliggande Sörby Herrgård där ni kan boka er mat och dryck till bra priser. Kontaktuppgifter finner ni här.